Τα μύρτιλα / blueberries, είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C , E, β-καροτίνη και πολυφαινόλες, ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Η κύρια αντιοξειδωτική τους ουσία είναι οι ανθοκυανίνες, στις οποίες οφείλουν και το χρώμα τους. Επίσης αποτελούν καλή πηγή κάλιου, μαγνήσιου, φώσφορου, φυτικών ινών, τανινών, μυρτιλίνης, οργανικών οξέων (γλυκοκινόνες, γλυκοσίδες), σακχάρων και πηκτίνης. Τα μύρτιλα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και νάτριο, ενώ είναι φτωχά σε θερμίδες.  Η διατροφική τους αξία, καθώς και η ελκυστική τους γεύση τα έχουν καταστήσει ιδιαίτερα δημοφιλή στην Αμερική καθώς και στην βόρεια Ευρώπη και η κατανάλωση τους έχει διαρκή αύξηση. Έχουν γίνει πολλές μελέτες για τις ευεργετικές ιδιότητες των μυρτίλων / blueberries κυρίως από Αμερικάνικα πανεπιστήμια και σαν πιο χαρακτηριστική αναφέρεται ότι, το Αμερικάνικο τμήμα Γεωργίας (US Department of Agriculture) συγκρίνοντας 24 φρέσκα φρούτα, 23 λαχανικά, 16 βότανα, 10 ξηρούς καρπούς και 4 αποξηραμένα φρούτα, κατέληξε πως τα μύρτιλα / blueberries έχουν την υψηλότερη  συνολικά αντιοξειδωτική ικανότητα ανά μερίδα!

(πηγή: www.lifeextension.com).

   Πωs ωφελούν τα μύρτιλα / blueberries:

  1.  Φροντίζουν την καρδιά
    Οι ανθοκυανίνες φαίνεται πως έχουν θετική επίδραση στο «μεταβολικό σύνδρομο» (συνδυασμός παχυσαρκίας, υπέρτασης και αντίστασης στην ινσουλίνη), που ευθύνεται για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νόσων. 

  2. Προστατεύουν από τον διαβήτη 
    Η περιεκτικότητα των φύλλων του φυτού σε γλυκοζοειδή και ειδικότερα η νεομυρτιλίνη κάνουν ευκολότερη τη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Μπορούμε να φτιάξουμε αφέψημα βράζοντας 1 κουταλάκι αποξηραμένα φύλλα σε 1 φλιτζάνι νερό για περίπου 10΄. 

  3. Εμποδίζουν την πρόωρη γήρανση 
    Είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, οι οποίες προστατεύουν από τις βλαβερές επιπτώσεις των ελευθέρων ριζών, που μεταξύ άλλων, προκαλούν την πρόωρη γήρανση των κυττάρων. 

  4. Θωρακίζουν το ανοσοποιητικό
    Με την κατανάλωση των καρπών επιτυγχάνεται καλή εξισορρόπηση στο αιμοποιητικό σύστημα (σίδηρος, αιμοσφαιρίνη, αιματοκρίτης) και επομένως ενισχύεται η άμυνα του οργανισμού. 

  5. Προλαμβάνουν τις λοιμώξεις 
    Οι φυτικές ίνες του φρούτου μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη μιας σειράς εντερικών παθήσεων και φλεγμονών, όπως είναι η ελκώδης κολίτιδα. Επιπλέον, το μύρτιλο δρα ως αντισηπτικό του ουροποιητικού συστήματος.

  6. Τονώνουν τη μνήμη 
    Σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές, 2 φλιτζάνια χυμού μύρτιλων καθημερινά μπορούν να καθυστερήσουν τη φθορά της μνήμης και να μειώσουν τα νευροεκφυλιστικά συμπτώματα που εμφανίζονται με την πάροδο του χρόνου. 

  7. Βελτιώνουν την όραση 
    Μελέτες σε πειραματόζωα έδωσαν ενδείξεις ότι η κατανάλωση μύρτιλου ενδέχεται να μπορεί να αναστείλει οφθαλμικές διαταραχές, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. 

(Πηγή: www.vita.gr.)

 

 

Διατροφικά στοιχεία μύρτιλου / blueberry


Ποσότητα ανά 100 gr
Θερμίδες (kcal) 57
Λιπαρά 0,3 g
Χοληστερόλη 0 mg
Νάτριο 1 mg
Κάλιο 77 mg
Υδατάνθρακες 14 g
Φυτικές ίνες 2,4 g
Σάκχαρα 9,96 g
Πρωτεΐνη 0,7 g
Βιταμίνη Α 54 IU
Βιταμίνη C 9,7 mg
Ασβέστιο 6 mg
Σίδηρος 0,3 mg
Βιταμίνη D 0 IU
Βιταμίνη Β6 0,1 mg
Βιταμίνη Β12 0 µg
Μαγνήσιο 6 mg

(Πηγή :USDA)

 

 

     Με απλά λόγια   τα μύρτιλα...

 

Αποτελούν κύρια πηγή αντιοξειδωτικών θρεπτικών συστατικών 

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και με ελάχιστη ποσότητα, καλύπτουν την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη και διατηρούν υγιή την καρδιά και τη χοληστερόλη υπό έλεγχο

Περιέχουν τόση βιταμίνη C, που σε μία μόνο μερίδα, καλύπτουν σχεδόν το 25% των ημερήσιων αναγκών σας, προσφέροντας ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. 

 

 

 

Αγοράστε μύρτιλα από το κατάστημά μας.